Packraft Ultima Eddy HC

Packraft Ultima Eddy HC

Ultima Eddy HC

Skladem

26900 29490 

Špičkový packraft na divokou vodu obtížnosti až WW V.

Progresivní kajakový střih packraftu vám umožní precizní kontrolu nad lodí, robustní podlaha a pevná paluba vás nenechají ve štychu ani v těch nejtěžších peřejích.

Edd

Eddy HC je bratrem, nebo chcete-li robustnější verzí packraftu Ultima Eddy, od kterého se liší střihem podlahy a palubou, která není odnímatelná.

Jde o packraft zcela nového střihu ušitý tak, aby se co nejvíce podobal kajaku, ale přesto si zachoval výhody packraftu. Eddy HC je při použití 25cm trubek užší a tužší než turistické modely packraftů Ultima. Při použití nafukovací podlahy navíc můžete tuhost packraftu ještě zvýšit.

Eddy HC vám umožní téměř jakýkoliv kajakářský manévr. Lehce ho postavíte na hranu, budete moci naplno využívat vracáky (zde nalezl Eddy své jméno) a surfovat na vlně. Eddy jako jeden z mála packraftů na trhu zvládne v případě nesnází také eskymácký obrat.

Stejně jako Eddy, je Eddy HC vybaven zesílenou TPU 840D podlahou a TPU 420D trubkami. I tak však Eddy HC zůstává opravdu lehký (5,2 kg v plné výbavě a 4,1 Kg packraft samotný) a vyšlápnout si s ním můžete v podstatě kamkoliv.

Packraft je vybaven podlahou s označením HC, která kryje zespodu téměř celou loď a packraft tak ještě více chrání před možným nebezpečím přicházejícím z hlubin, nebo spíše z mělčin.

Paluba packraftu Eddy HC je na rozdíl od lodi Eddy pevná, nelze ji tedy odepnout. To zaručuje ještě větší odolnost packraftu proti průniku vody do lodi.

Základní vybavení packraftu

  • Packraft Eddy je vybaven vším, co budete k vyplutí potřebovat. Loď lze nicméně dále dovybavit a optimalizovat podle vašich preferencí (viz níže).
  • Loď je v základu vybavena nafukovacím sedátkem a nafukovací zádovou opěrkou, jakož i pevnou palubou a špricdekou Eddy HC.
  • Součástí lodi jsou také 4 poutka na přídi a 4 na zádi pro upnutí nákladu, jakož i poutko na dně lodi umožňující připevnění třeba loďáku pod koleny packraftera.

Velikost packraftu

Packraft standardně dodáváme s vnitřní délkou 125 cm, což je tak akorát pro postavu okolo 180 – 185 cm.

Pro nižší postavy lze packraft dovybavit o opěrku nohou. 

Pro postavy cca 195 cm a vyšší doporučujeme ušít packrafts na míru (130 cm vnitřní délky a delší).

Volitelná výbava

Packraft můžete dále dovybavit volitelným příslušenstvím (zaškrtněte při vkládání zboží do košíku).

Kolenní popruhy

Packraft je samozřejmě vybaven možností připnutí kolenních popruhů, s jejichž použitím dosáhnete precizní kontroly lodi a zvýšení její tuhosti.

Přídavná nafukovací podlaha

K packraftu Eddy HC lze přidat také nafukovací podlahu. Přidáním podlahy vyztužíte hranu ve spodní části packraftu a zvýšíte tuhost lodi. V takovém případě sedíte v lodi přímo na podlaze.

TIZIP

Eddy je volitelně k dispozici také ve verzi TIZIP s vnitřním úložným prostorem. To se může hodit dobrodruhům, kteří hodlají vzít packraft na mnohadenní dobrodružství s větším nákladem.

EVA opěrka

Variabilně lze použít také kajakářskou polohovatelnou opěrku EVA. Opěrku EVA doporučujeme vždy při použití na těžší divoké vodě.

Pro koho je Eddy HC? Stejně jako packraft Eddy je Eddy HC pro všechny, kteří chtějí precizně ovladatelnou loď na divokou vodu a současně se nechtějí tahat s pevnou lodí, nebo pro pevnou loď nemají doma prostor. Díky pevné palubě a vyztužené podlaze je o něco těžší než jeho bratr Eddy, na druhou stranu je ale ještě odolnější, a to jak proti případnému průrazu, tak proti průniku vody do lodi skrz palubu.

Eddy HC můžete vzít na jednorázový výlet, ale také na vícedenní putování peřejemi všeho druhu.  Pokud hledáte nekompromisní packraft na vodu až do obtížnosti WW V, Eddy HC je packraft pro vás.

Pro koho Eddy není? Díky svému kajakovému střihu a určení primárně na těžší divokou vodu, je Eddy méně stabilní než ostatní packrafty z naší nabídky. Eddy tedy není pro naprosté začátečníky. Díky své méně robustní konstrukci se nehodí ani pro přepravování velkých nákladů, ulovených sobů, losů, medvědů, ani pro bikerafting.

A co říkáme my? Jarní otvíračky a podzimní zavíračky řek a potoků u nás. . Stvořidla na dvaceti kubících. Těžká divoká voda někde za hranicemi. To vše znamená jediné – Eddy HC v báglu a úsměv na rtech.

STAY WILD, BE FREE!

#staywildbefree #eddy

Packraft vybírejte především podle toho, co s ním hodláte v převážné míře provádět. Stejně jako třeba u kola, packraft, který by byl skvělý na vše, neexistuje. Se speciálkami na divokou vodu se vám bude špatně převážet velký náklad a naopak s lodí určenou k rybaření nemůžete skákat vodopády.

Dále zvažte, zda se do lodi bez problému vejdete – pokud by vám měla být malá, sáhněte po vetší variantě.

A úplně nakonec řešte maličkosti. Zda potřebujete špricdeku, zda využijete kolenní popruhy, skeg apod.

TIZIP je systém vodotěsného a vzduchotěsného zipu vyvinutý před více než 20 lety v Německu, kde se vyrábí dodnes. Je využívaný všude, kde je v outdoorovém prostředí třeba udržet věci v suchu. Na packrafty se hodí z prostého důvodu, kromě vodotěsnosti je i vzduchotěsný! Díky použití TIZIP uděláte ze svého packraftu vlastně jeden velký drybag.

Dovnitř lodi pak můžete uskladnit, co se do ní vejde. Ideální je samozřejmě do lodi uskladnit věci, které potřebujete jednou za čas, neboť při každém otevření TIZIP se loď samozřejmě vyfoukne. Klasicky do lodi přijdou stany, spacáky, karimatky, zásoby jídla na další dny apod.

Naše packrafty s vybavené TIZIP systémem disponují uvnitř navíc sponou, ke které je možné náklad připnout – doporučujeme použít naše drybagy opatřené protikusem spony.

Ne vše má ale jen výhody. O TIZIP je nutné se starat, a to v podstatě neustále. Je potřeba ho čistit a lubrikovat nejen po každém použití, ale ideálně rovněž během vícedenních výletů a expedic. Každá nečistota v packraftu totiž znamená snížení jeho funkčnosti, a tedy pravděpodobně únik vzduchu z lodi. A to samozřejmě nechcete.

Náklad uvnitř lodi samozřejmě také mění její charakteristiku a manévrovatelnost. V případě divoké vody obecně platí, že malý náklad uvnitř lodi (cca do 15 kg) vždy zlepší její chování. S větším nákladem snížíte rychlost reakce lodi na váš manévr, ale na druhou stranu z lodi vyrobíte tank, který si lépe poradí třeba s větším proudem vody, který nutně nevyžaduje rychlé kličkování apod.

To vše je tedy nutné při výběru packraftu zvážit.

My osobně z důvodu přirozené lenosti sáhneme po packraftu s TIZIP pouze v případě vícedenních expedic, kdy potřebujeme převézt více nákladu, než se vejde na loď. Pak se o packraft nemusíme v podstatě vůbec starat, což našim povahám samozřejmě vyhovuje 😊.

Vydrží opravdu hodně. Mnohem více, než by se při prvním pohledu mohlo zdát.

Nicméně mějte vždy na paměti, že packraft je zkonstruován tak, aby bylo možné co nejvíce využít jeho podstatu. Tou je loď, která je lehoučká, snadno sbalitelná do batohu, parádně skladovatelná doma. Prostě loď, se kterou můžete kamkoliv.

Z toho důvodu je packraft méně robustní než třeba jiná nafukovací plavidla, která ale váží násobně více a po sbalení vydají na samostatnou sedmdesátilitrovou krosnu. Logicky by tedy měl vydržet méně, resp. jeho případné proražení by mělo být snadnější.

Pravda to je. Packraft vydrží při stejném nárazu určitě méně než klasický raft. Ale i tak ho prorazíte jen opravdu nešťastnou náhodou. Musí jít o nějaký opravdu nepříjemný střet s ostrým kamenem, nebo třeba kusem kovu zapomenutým někde na jezu. Při troše nešikovnosti ho můžete při přenášení propíchnout třeba o větev, nebo při krájení buřtů čepelí nože.

Pokud se vám podaří prorazit podlahu, nic se neděje. Do lodi vám jen zespoda poteče krapet vody, která se bude stejným otvorem vylévat. Při nejbližší zastávce stačí přelepit třeba Gorila páskou a je to.

Pokud propíchnete válec, začne vám samozřejmě ucházet vzduch z lodi. Ve většině případů jde o pomalý únik, který vyřešíte provizorní záplatou a doma pak v klidu opravíte navždy.

Jen při opravdu velké smůle uděláte do lodi díru, díky které se packraft vypustí téměř okamžitě. To se nám nikdy nestalo, a to se s našimi loděmi opravdu nepářeme. Nicméně v takovém případě je nutné počítat s tím, že velká díra se rovná okamžitému plavání. Proto na packrafty vyrážejte vybaveni vždy tak, abyste se s případnou koupelí dokázali vypořádat. Plovací vesta, náhradní oblečení a případně helma je základ, bez kterého na vodu nikdy nevyrážíme. I velkou díru je pak bez problému možné opravit – neznamená konec plavidla.

Jednoduchá otázka se složitou odpovědí.

Packraft uveze opravdu hodně. Nicméně je nutné rozlišit, co packraft uveze, aniž by se potopil, a kolik uveze, aby bylo možné ho použít k jeho určenému účelu (přejezd jezera versus divoká voda obtížnosti WW IV).

Obecně platí, že packraft uveze tolik osob, pro které je určen, plus náklad odpovídající třeba plnému batohu, který jste schopen na expedici unést.

Packraft zvládne uvézt i více, ale pak je nutné počítat s tím, že se nebude ve vodě chovat tak, jak byste si představovali. Např. s opravdu přetíženým packraftem Eddy přeplujete jezero, ale určitě se s ním nepouštějte na obtížnou divokou vodu.

Chování konkrétní lodi s konkrétním nákladem doporučujeme vždy vyzkoušet v optimálních podmínkách. Před expedicí naložte loď plánovaným nákladem přesně tak, jak máte později v plánu, a vyzkoušejte v klidu u břehu třeba na rybníku. Pokud budete mít s nákladem problém udržet balanc na kačáku za domem, je velká pravděpodobnost, že na Stvořidlech to nebude lepší. O Čerťácích nemluvě😊. Každá loď se s různým typem a vahou nákladu a způsobem jeho naložení (příď / záď / uvnitř lodi) bude chovat jinak. Dejte všemu čas a nalezněte způsob, který bude vyhovovat právě vám.

Nijak zvlášť. Kromě lodí, vybavených systém TIZIP, kde je naopak péče o zip zásadní, to s péčí o packraft nemusíte přehánět.

Během akce packraft nevyžaduje v podstatě žádnou pozornost. Po nafouknutí packraft vždy natemperujte (položte na chvíli do vody, která bude zpravidla studenější než vzduch – z toho důvodu se objem vzduchu v lodi zmenší a loď změkne) a následně znovu dofoukněte.

Během zastávek nenechávejte packraft nafouknutý na slunci. Přímé slunce a horko dokáže opravdu znatelně zvětšit tlak vzduchu v lodi a může dojít k poškození švů, zipu apod. Ideální je loď pro jistotu při pauzách v horkých dnech ufouknout.

Vždy po akci opláchněte packraft od nečistot a písku a nechte vyschnout. Pak ho libovolně smotejte a hoďte někam do skříně nebo pod postel mimo dosah slunečních paprsků. Toť vše.

Umíme vše. Téměř jakoukoliv barvu na přání. Delší, kratší, širší i tenčí loď. Více poutek, méně poutek. Stačí říct. Napište nám a nějak to vymyslíme.

Dodací doba packraftu upraveného na zakázku je cca 1 měsíc.

Hmotnost6 kg
Rozměry450 × 400 × 350 cm
TIZIP

Ano, Ne

Barva

modro-červená

Materiál trubek

TPU 420D

Materiál podlahy

TPU 840D

Podlaha

HC – rozšířená

Průměr trubek

25 cm

Špricdeka

pevná

Vnější délka

262

Vnější šířka

88 cm

Vnitřní délka

125 cm

Vnitřní šířka

38 cm

Hmotnost samotné lodi

4100 g

Hmotnost základního setupu

5200 g

Napsali jsme o packraftu Ultima Eddy HC

  • Počasí bylo parádní, pod nulou ale jasno, a tak jsme vyrazili na Stvořidla, která byla pod šestikubíkovým limitem. Prověřili jsme tedy dokonale neprůraznost našich packraftů. Ráno ve Světlé nad Sázavou fouká svěže a pocitově je opravdu zima. Pán na mostě u nádraží  hlásí, že: “Snad nechcete jet na Stvořidla!” Ale

  • Byla zima a byl mráz. A bylo po Vánocích. Nadešel čas vyrazit na Sázavu. Po cestě do Petrova auto ukazovalo mínus šest a stromy byly zbarvené do bíla. Na stověžatém městě ležel šedý mrak, ale tady kousek za Prahou, bylo nádherně. Nejel jsem sám, ale vzal jsem s sebou Honzu,

K lodi Ultima Eddy HC se nejčastěji dokupuje

Naše další lodě