Packraft Ultima Cargo
Pro Cargo jsme zvolili obdobný střih jako v případě dvojky Toronto, tedy masivnější příď lodi. Cargo je také delší než jeho kolega Tramp. Důvod je jediný – větší stabilita lodi při převážení větších nákladů.
Příď packraftu Cargo je navíc uzpůsobená přímo pro převážení kol a Cargo je tak ideálním kamarádem pro bikerafting.
V rámci zachování co nejnižší hmotnosti je v základu vybaven kombinací podlahy TPU 420D a trubek TPU 210D. Výsledkem je skvělých 3,9 kg váhy a skvělá sbalitelnost lodi, kterou hodíte lehce na batoh nebo připevníte na kolo.
Cargo kromě stojatých vod zvládne také tekoucí řeku do obtížnosti cca WW I.
Základní vybavení packraftu
Packraft Cargo je vybaven vším, co budete k vyplutí potřebovat. Loď lze nicméně dále dovybavit a optimalizovat podle vašich preferencí (viz níže).
Loď je v základu vybavena nafukovacím sedátkem, nafukovací zádovou opěrkou a špricdekou Cargo.
Součástí lodi jsou také 4 poutka na přídi a 4 na zádi pro upnutí nákladu.
Špricdeka Cargo
Součástí lodi je špricdeka Cargo, která znesnadňuje průnik vody do lodi.
Špricdeka Cargo umožňuje maximálně variabilní použití packraftu. Je upevněna k límci lodi částečně pomocí suchého zipu a částečně klasickým vodě odolným zipem. Špricdeka není nekompromisně vodotěsná, nicméně skvěle poslouží proti dešti, vodě stékající z pádla a klasickým sprchám v lehkých peřejích.
Špricdeku lze také jednoduše srolovat a upnout na boku lodi a z packraftu tak udělat v podstatě otevřenou loď. Srolovatelná špricdeka také usnadňuje čištění lodě po vašem dobrodružství.
Volitelná výbava
Packraft můžete dále dovybavit volitelným příslušenstvím (zaškrtněte při vkládání zboží do košíku).
TIZIP
Tramp je k dispozici jak ve verzi bez úložného prostoru uvnitř lodi, tak se systémem TIZIP umožňujícím loď otevřít a uvnitř uschovat náklad.
Skeg
Packraft je dále vybaven možností pro upnutí skegu (spodní ploutvičky, dodávána samostatně) pro lepší držení směru při plavbě na klidných vodních plochách.
Kolenní popruhy
Packraft Tramp je vybaven také možností připnutí kolenních popruhů pro zpevnění packraftu při jízdě na divoké vodě.
Pro koho je Cargo? Cargo je loď pro packraftery, rybáře, lovce a sběrače a pro všechny, kteří plánují během své expedice převážet více věcí. Hodí se také na výlety se psem a dopředu se vám vměstná třeba i malý nadšený cestovatel.
Cargo je vhodné také pro opravdové dlouhány a osoby objemnějšího charakteru, kteří se třeba do menších packraftů nevměstnají.
Pro koho Cargo není? Cargo není pro adrenalinové nadšence, kteří se chtějí se svoji lodí vrhat do těžkých peřejí a skákat z vodopádů. Není také pro ty, kteří hledají obratnou loď okamžitě reagující na každý povel pádla.
Cargo je tank, který si obtěžkaný nákladem s rozvahou prorazí cestu k cíli.
Pokud máte ambice na vodu těžší obtížnosti, nebo neplánujete jezdit na těžko, sáhněte raději po packraftu Tramp, Eddy nebo Eddy SB.
A co říkáme my? Když vyrážíme na výlety s kolem, nebo v našem případě častěji s koloběžkou, Cargo je náš kamarád. Nemusíme si pak lámat hlavu s tím, kam všechny ty věci naložíme. Prostě žádný stres…
STAY WILD, BE FREE!
#staywildebefree #cargo
Packraft vybírejte především podle toho, co s ním hodláte v převážné míře provádět. Stejně jako třeba u kola, packraft, který by byl skvělý na vše, neexistuje. Se speciálkami na divokou vodu se vám bude špatně převážet velký náklad a naopak s lodí určenou k rybaření nemůžete skákat vodopády.
Dále zvažte, zda se do lodi bez problému vejdete – pokud by vám měla být malá, sáhněte po vetší variantě.
A úplně nakonec řešte maličkosti. Zda potřebujete špricdeku, zda využijete kolenní popruhy, skeg apod.
Dovnitř lodi pak můžete uskladnit, co se do ní vejde. Ideální je samozřejmě do lodi uskladnit věci, které potřebujete jednou za čas, neboť při každém otevření TIZIP se loď samozřejmě vyfoukne. Klasicky do lodi přijdou stany, spacáky, karimatky, zásoby jídla na další dny apod.
Naše packrafty s vybavené TIZIP systémem disponují uvnitř navíc sponou, ke které je možné náklad připnout – doporučujeme použít naše drybagy opatřené protikusem spony.
Ne vše má ale jen výhody. O TIZIP je nutné se starat, a to v podstatě neustále. Je potřeba ho čistit a lubrikovat nejen po každém použití, ale ideálně rovněž během vícedenních výletů a expedic. Každá nečistota v packraftu totiž znamená snížení jeho funkčnosti, a tedy pravděpodobně únik vzduchu z lodi. A to samozřejmě nechcete.
Náklad uvnitř lodi samozřejmě také mění její charakteristiku a manévrovatelnost. V případě divoké vody obecně platí, že malý náklad uvnitř lodi (cca do 15 kg) vždy zlepší její chování. S větším nákladem snížíte rychlost reakce lodi na váš manévr, ale na druhou stranu z lodi vyrobíte tank, který si lépe poradí třeba s větším proudem vody, který nutně nevyžaduje rychlé kličkování apod.
To vše je tedy nutné při výběru packraftu zvážit.
My osobně z důvodu přirozené lenosti sáhneme po packraftu s TIZIP pouze v případě vícedenních expedic, kdy potřebujeme převézt více nákladu, než se vejde na loď. Pak se o packraft nemusíme v podstatě vůbec starat, což našim povahám samozřejmě vyhovuje 😊.
Vydrží opravdu hodně. Mnohem více, než by se při prvním pohledu mohlo zdát.
Nicméně mějte vždy na paměti, že packraft je zkonstruován tak, aby bylo možné co nejvíce využít jeho podstatu. Tou je loď, která je lehoučká, snadno sbalitelná do batohu, parádně skladovatelná doma. Prostě loď, se kterou můžete kamkoliv.
Z toho důvodu je packraft méně robustní než třeba jiná nafukovací plavidla, která ale váží násobně více a po sbalení vydají na samostatnou sedmdesátilitrovou krosnu. Logicky by tedy měl vydržet méně, resp. jeho případné proražení by mělo být snadnější.
Pravda to je. Packraft vydrží při stejném nárazu určitě méně než klasický raft. Ale i tak ho prorazíte jen opravdu nešťastnou náhodou. Musí jít o nějaký opravdu nepříjemný střet s ostrým kamenem, nebo třeba kusem kovu zapomenutým někde na jezu. Při troše nešikovnosti ho můžete při přenášení propíchnout třeba o větev, nebo při krájení buřtů čepelí nože.
Pokud se vám podaří prorazit podlahu, nic se neděje. Do lodi vám jen zespoda poteče krapet vody, která se bude stejným otvorem vylévat. Při nejbližší zastávce stačí přelepit třeba Gorila páskou a je to.
Pokud propíchnete válec, začne vám samozřejmě ucházet vzduch z lodi. Ve většině případů jde o pomalý únik, který vyřešíte provizorní záplatou a doma pak v klidu opravíte navždy.
Jen při opravdu velké smůle uděláte do lodi díru, díky které se packraft vypustí téměř okamžitě. To se nám nikdy nestalo, a to se s našimi loděmi opravdu nepářeme. Nicméně v takovém případě je nutné počítat s tím, že velká díra se rovná okamžitému plavání. Proto na packrafty vyrážejte vybaveni vždy tak, abyste se s případnou koupelí dokázali vypořádat. Plovací vesta, náhradní oblečení a případně helma je základ, bez kterého na vodu nikdy nevyrážíme. I velkou díru je pak bez problému možné opravit – neznamená konec plavidla.
Jednoduchá otázka se složitou odpovědí.
Packraft uveze opravdu hodně. Nicméně je nutné rozlišit, co packraft uveze, aniž by se potopil, a kolik uveze, aby bylo možné ho použít k jeho určenému účelu (přejezd jezera versus divoká voda obtížnosti WW IV).
Obecně platí, že packraft uveze tolik osob, pro které je určen, plus náklad odpovídající třeba plnému batohu, který jste schopen na expedici unést.
Packraft zvládne uvézt i více, ale pak je nutné počítat s tím, že se nebude ve vodě chovat tak, jak byste si představovali. Např. s opravdu přetíženým packraftem Eddy přeplujete jezero, ale určitě se s ním nepouštějte na obtížnou divokou vodu.
Chování konkrétní lodi s konkrétním nákladem doporučujeme vždy vyzkoušet v optimálních podmínkách. Před expedicí naložte loď plánovaným nákladem přesně tak, jak máte později v plánu, a vyzkoušejte v klidu u břehu třeba na rybníku. Pokud budete mít s nákladem problém udržet balanc na kačáku za domem, je velká pravděpodobnost, že na Stvořidlech to nebude lepší. O Čerťácích nemluvě😊. Každá loď se s různým typem a vahou nákladu a způsobem jeho naložení (příď / záď / uvnitř lodi) bude chovat jinak. Dejte všemu čas a nalezněte způsob, který bude vyhovovat právě vám.
Nijak zvlášť. Kromě lodí, vybavených systém TIZIP, kde je naopak péče o zip zásadní, to s péčí o packraft nemusíte přehánět.
Během akce packraft nevyžaduje v podstatě žádnou pozornost. Po nafouknutí packraft vždy natemperujte (položte na chvíli do vody, která bude zpravidla studenější než vzduch – z toho důvodu se objem vzduchu v lodi zmenší a loď změkne) a následně znovu dofoukněte.
Během zastávek nenechávejte packraft nafouknutý na slunci. Přímé slunce a horko dokáže opravdu znatelně zvětšit tlak vzduchu v lodi a může dojít k poškození švů, zipu apod. Ideální je loď pro jistotu při pauzách v horkých dnech ufouknout.
Vždy po akci opláchněte packraft od nečistot a písku a nechte vyschnout. Pak ho libovolně smotejte a hoďte někam do skříně nebo pod postel mimo dosah slunečních paprsků. Toť vše.
Umíme vše. Téměř jakoukoliv barvu na přání. Delší, kratší, širší i tenčí loď. Více poutek, méně poutek. Stačí říct. Napište nám a nějak to vymyslíme.
Dodací doba packraftu upraveného na zakázku je cca 1 měsíc.
Hmotnost | 6,5 kg |
---|---|
TIZIP | Ano, Ne |
Špricdeka | Cargo – částečně odnímatelná |
Barva | Červeno-žluto-šedivá |
Materiál podlahy | TPU 420D |
Materiál trubek | TPU 210D |
Podlaha | Pevná |
Průměr trubek | 30 cm |
Vnější délka | 275 cm |
Vnější šířka | 99 cm |
Vnitřní délka | 145 cm |
Vnitřní šířka | 39 cm |
Hmotnost samotné lodi | 3550 g |
Hmotnost základního setupu | 3900 g |
Napsali jsme o packraftu Ultima Cargo
Mohla by to být pohádka. Ale není. Naštěstí. Dva velmi pohlední mladí muži se vypravili vstříc hledání ztraceného času v krajích kovbojských se slepou vírou, že taková místa stále existují. A jaké bylo jejich nadšení, když po dvou dnech putování dospěli zpět do výchozího bodu v Petrově u Prahy se […]
Náš kamarád Míra Oros provětral na domácí řece Bílině packraft Ultima Cargo. Bylo to jeho první setkání s packraftem a nemohl odolat, aby nesepsal krátké povídání… Nedělní dobrodružství za padesát korun Před časem se mi ozval Honza Vlášek (kolega Milan Jelínek ho tituloval mistrem světa ve vymýšlení “pičovin”, omlouvám se […]