Packraft Ultima Tramp
Packraft klasického univerzálního střihu pro jízdu na jezerech a lehčích řekách obtížnosti do WW III. Tedy loď, se kterou se po většinu roku můžete vydat za normálního stavu na kteroukoliv vodní plochu u nás a mnohokrát zvládla např. rakouskou Salzu při cca 160 cm vodočtu ve Wildalpenu.
V rámci zachování co nejnižší hmotnosti je v základu vybaven kombinací podlahy TPU 420D a trubek TPU 210D. Tramp s 3,6 kg váhy a skvělou sbalitelností tak velmi lehce hodíte na batoh a je tedy vhodný na mnohadenní výlety a expedice.
Základní vybavení packraftu
Packraft Tramp je vybaven vším, co budete k vyplutí potřebovat. Loď lze nicméně dále dovybavit a optimalizovat podle vašich preferencí (viz níže).
Loď je v základu vybavena nafukovacím sedátkem, nafukovací zádovou opěrkou a špricdekou Tramp.
Součástí lodi jsou také 4 poutka na přídi a 4 na zádi pro upnutí nákladu.
Špricdeka Tramp
Součástí lodi je odnímatelná špricdeka Tramp, která znesnadňuje průnik vody do lodi.
Špricdeka Tramp umožňuje maximálně variabilní použití packraftu. Je upevněna k límci lodi částečně pomocí suchého zipu a částečně klasickým vodě odolným zipem. Špricdeka není nekompromisně vodotěsná, nicméně skvěle poslouží proti dešti, vodě stékající z pádla a klasickým sprchám v lehkých peřejích.
Špricdeku lze také jednoduše srolovat a upnout na přídi a z packraftu tak udělat téměř otevřenou loď. Můžete ji také úplně odepnout, nechat doma a ušetřit tak na váze. Odnímatelná špricdeka také usnadňuje čištění lodě po vašem dobrodružství.
Volitelná výbava
Packraft můžete dále dovybavit volitelným příslušenstvím (zaškrtněte při vkládání zboží do košíku).
TIZIP
Tramp je k dispozici jak ve verzi bez úložného porsotoru uvnitř lodi, tak se systémem TIZIP umožňujícím loď otevřít a uvnitř uschovat náklad.
Skeg
Packraft je dále vybaven možností pro upnutí skegu (spodní ploutvičky, dodávána samostatně) pro lepší držení směru při plavbě na klidných vodních plochách.
Kolenní popruhy
Packraft Tramp je vybaven také možností připnutí kolenních popruhů pro zpevnění packraftu při jízdě na divoké vodě.
Pro koho je Tramp? Tramp je packraft pro všechny, kteří se vydávají vstříc nekonečným dobrodružstvím. Je stabilní a hodí se tedy i pro začínající packraftery. Uveze větší náklad, zvládne klidnou vodu i lehčí divokou vodu. Naložit na něj můžete také kolo. Je skvěle sbalitelný a lehký.
Podtrženou sečteno, tramp je pro všechny, kteří hledají univerzální loď pro výlety i mnohadenní expedice.
Pro koho Tramp není? Tramp není pro adrenalinové nadšence, kteří se chtějí se svoji lodí vrhat do těžkých peřejí a skákat z vodopádů. Pokud máte ambice na vodu obtížnosti WW IV a těžší, sáhněte raději po packraftu Eddy nebo Eddy SB.
Tramp není také pro notorické převažeče ultravelkých nákladů, lovce sobů, obchodníky s kožešinami a bikeraftery, kteří cestují opravdu hodně natěžko. Pokud se řadíte mezi tuto skupinu osob, sáhněte po packraftu Cargo, nebo dvojce Toronto.
A co říkáme my? Tramp je loď, po které sáhneme téměř kdykoliv, když chceme vyrazit pryč od každodenního shonu. Projeli jsme s ní Skandinávii, proskákali třeboňské rybníky a sjeli třeba Vltavu na podzim v pěti stupních, kdy řeka patřila jen nám.
U Trampu bezezbytku platí
STAY WILD, BE FREE!
#staywildebefree #tramp
Packraft vybírejte především podle toho, co s ním hodláte v převážné míře provádět. Stejně jako třeba u kola, packraft, který by byl skvělý na vše, neexistuje. Se speciálkami na divokou vodu se vám bude špatně převážet velký náklad a naopak s lodí určenou k rybaření nemůžete skákat vodopády.
Dále zvažte, zda se do lodi bez problému vejdete – pokud by vám měla být malá, sáhněte po vetší variantě.
A úplně nakonec řešte maličkosti. Zda potřebujete špricdeku, zda využijete kolenní popruhy, skeg apod.
Dovnitř lodi pak můžete uskladnit, co se do ní vejde. Ideální je samozřejmě do lodi uskladnit věci, které potřebujete jednou za čas, neboť při každém otevření TIZIP se loď samozřejmě vyfoukne. Klasicky do lodi přijdou stany, spacáky, karimatky, zásoby jídla na další dny apod.
Naše packrafty s vybavené TIZIP systémem disponují uvnitř navíc sponou, ke které je možné náklad připnout – doporučujeme použít naše drybagy opatřené protikusem spony.
Ne vše má ale jen výhody. O TIZIP je nutné se starat, a to v podstatě neustále. Je potřeba ho čistit a lubrikovat nejen po každém použití, ale ideálně rovněž během vícedenních výletů a expedic. Každá nečistota v packraftu totiž znamená snížení jeho funkčnosti, a tedy pravděpodobně únik vzduchu z lodi. A to samozřejmě nechcete.
Náklad uvnitř lodi samozřejmě také mění její charakteristiku a manévrovatelnost. V případě divoké vody obecně platí, že malý náklad uvnitř lodi (cca do 15 kg) vždy zlepší její chování. S větším nákladem snížíte rychlost reakce lodi na váš manévr, ale na druhou stranu z lodi vyrobíte tank, který si lépe poradí třeba s větším proudem vody, který nutně nevyžaduje rychlé kličkování apod.
To vše je tedy nutné při výběru packraftu zvážit.
My osobně z důvodu přirozené lenosti sáhneme po packraftu s TIZIP pouze v případě vícedenních expedic, kdy potřebujeme převézt více nákladu, než se vejde na loď. Pak se o packraft nemusíme v podstatě vůbec starat, což našim povahám samozřejmě vyhovuje 😊.
Vydrží opravdu hodně. Mnohem více, než by se při prvním pohledu mohlo zdát.
Nicméně mějte vždy na paměti, že packraft je zkonstruován tak, aby bylo možné co nejvíce využít jeho podstatu. Tou je loď, která je lehoučká, snadno sbalitelná do batohu, parádně skladovatelná doma. Prostě loď, se kterou můžete kamkoliv.
Z toho důvodu je packraft méně robustní než třeba jiná nafukovací plavidla, která ale váží násobně více a po sbalení vydají na samostatnou sedmdesátilitrovou krosnu. Logicky by tedy měl vydržet méně, resp. jeho případné proražení by mělo být snadnější.
Pravda to je. Packraft vydrží při stejném nárazu určitě méně než klasický raft. Ale i tak ho prorazíte jen opravdu nešťastnou náhodou. Musí jít o nějaký opravdu nepříjemný střet s ostrým kamenem, nebo třeba kusem kovu zapomenutým někde na jezu. Při troše nešikovnosti ho můžete při přenášení propíchnout třeba o větev, nebo při krájení buřtů čepelí nože.
Pokud se vám podaří prorazit podlahu, nic se neděje. Do lodi vám jen zespoda poteče krapet vody, která se bude stejným otvorem vylévat. Při nejbližší zastávce stačí přelepit třeba Gorila páskou a je to.
Pokud propíchnete válec, začne vám samozřejmě ucházet vzduch z lodi. Ve většině případů jde o pomalý únik, který vyřešíte provizorní záplatou a doma pak v klidu opravíte navždy.
Jen při opravdu velké smůle uděláte do lodi díru, díky které se packraft vypustí téměř okamžitě. To se nám nikdy nestalo, a to se s našimi loděmi opravdu nepářeme. Nicméně v takovém případě je nutné počítat s tím, že velká díra se rovná okamžitému plavání. Proto na packrafty vyrážejte vybaveni vždy tak, abyste se s případnou koupelí dokázali vypořádat. Plovací vesta, náhradní oblečení a případně helma je základ, bez kterého na vodu nikdy nevyrážíme. I velkou díru je pak bez problému možné opravit – neznamená konec plavidla.
Jednoduchá otázka se složitou odpovědí.
Packraft uveze opravdu hodně. Nicméně je nutné rozlišit, co packraft uveze, aniž by se potopil, a kolik uveze, aby bylo možné ho použít k jeho určenému účelu (přejezd jezera versus divoká voda obtížnosti WW IV).
Obecně platí, že packraft uveze tolik osob, pro které je určen, plus náklad odpovídající třeba plnému batohu, který jste schopen na expedici unést.
Packraft zvládne uvézt i více, ale pak je nutné počítat s tím, že se nebude ve vodě chovat tak, jak byste si představovali. Např. s opravdu přetíženým packraftem Eddy přeplujete jezero, ale určitě se s ním nepouštějte na obtížnou divokou vodu.
Chování konkrétní lodi s konkrétním nákladem doporučujeme vždy vyzkoušet v optimálních podmínkách. Před expedicí naložte loď plánovaným nákladem přesně tak, jak máte později v plánu, a vyzkoušejte v klidu u břehu třeba na rybníku. Pokud budete mít s nákladem problém udržet balanc na kačáku za domem, je velká pravděpodobnost, že na Stvořidlech to nebude lepší. O Čerťácích nemluvě😊. Každá loď se s různým typem a vahou nákladu a způsobem jeho naložení (příď / záď / uvnitř lodi) bude chovat jinak. Dejte všemu čas a nalezněte způsob, který bude vyhovovat právě vám.
Nijak zvlášť. Kromě lodí, vybavených systém TIZIP, kde je naopak péče o zip zásadní, to s péčí o packraft nemusíte přehánět.
Během akce packraft nevyžaduje v podstatě žádnou pozornost. Po nafouknutí packraft vždy natemperujte (položte na chvíli do vody, která bude zpravidla studenější než vzduch – z toho důvodu se objem vzduchu v lodi zmenší a loď změkne) a následně znovu dofoukněte.
Během zastávek nenechávejte packraft nafouknutý na slunci. Přímé slunce a horko dokáže opravdu znatelně zvětšit tlak vzduchu v lodi a může dojít k poškození švů, zipu apod. Ideální je loď pro jistotu při pauzách v horkých dnech ufouknout.
Vždy po akci opláchněte packraft od nečistot a písku a nechte vyschnout. Pak ho libovolně smotejte a hoďte někam do skříně nebo pod postel mimo dosah slunečních paprsků. Toť vše.
Umíme vše. Téměř jakoukoliv barvu na přání. Delší, kratší, širší i tenčí loď. Více poutek, méně poutek. Stačí říct. Napište nám a nějak to vymyslíme.
Dodací doba packraftu upraveného na zakázku je cca 1 měsíc.
Hmotnost | 6,5 kg |
---|---|
TIZIP | Ano, Ne |
Špricdeka | Tramp – odnímatelná |
Barva | Modro-žlutá |
Materiál podlahy | TPU 420D |
Materiál trubek | TPU 210D |
Podlaha | Pevná |
Průměr trubek | 30 cm |
Vnější délka | 255 cm |
Vnější šířka | 99 cm |
Vnitřní délka | 125 cm |
Vnitřní šířka | 39 cm |
Hmotnost samotné lodi | 3200 g |
Hmotnost základního setupu | 3900 g |
Napsali jsme o packraftu Ultima Tramp
Řeka učitelka, jak nazval Salzu náš kamarád, měla poslední srpnový týden prověřit rovněž packrafty Ultima Eddy a Ultima Tramp. Tři dny strávené na řece ukázaly, že s trojkovou vodou si poradí bez problémů. Možná koukněte úvodem na video. První odpoledne jsme zahájili na rozpádlování na úseku přehrada – Wildalpen. […]
Mohla by to být pohádka. Ale není. Naštěstí. Dva velmi pohlední mladí muži se vypravili vstříc hledání ztraceného času v krajích kovbojských se slepou vírou, že taková místa stále existují. A jaké bylo jejich nadšení, když po dvou dnech putování dospěli zpět do výchozího bodu v Petrově u Prahy se […]
Teplá Vltava po deštích ze Soumarského mostu. Opět sami na řece...