Packraft Ultima Eddy SB
Packraft Ultima Eddy SB
Ultima Eddy SB
18900 Kč – 20900 Kč
Špičkový samovylévací packraft na divokou vodu. Parťák, se kterým se můžete bez obav pustit do těžších peřejí.
Progresivní kajakový střih packraftu vám umožní precizní kontrolu nad lodí a žádný manévr pro vás nezůstane nedostupný.
Pro všechny, kdo preferují otevřenou samovylévací loď před špricdekou.
Eddy SB je samovylévací verze packraftu Eddy, se kterým sdílí rozměry, materiály i vlastnosti.
Jde o packraft zcela nového střihu ušitý tak, aby se co nejvíce podobal kajaku, ale přesto si zachoval výhody packraftu. Oproti ostatním modelům je loď při použití 25cm trubek užší a tužší. Při použití nafukovací podlahy a kolenních popruhů navíc můžete tuhost packraftu ještě zvýšit.
Eddy SB vám umožní téměř jakýkoliv kajakářský manévr. Lehce ho postavíte na hranu, budete moci naplno využívat vracáky (zde nalezl Eddy své jméno) a surfovat na vlně. Eddy jako jeden z mála packraftů na trhu zvládne v případě nesnází také eskymácký obrat.
Pro zvýšení odolnosti lodi jsme Eddy SB vybavili zesílenou TPU 840D podlahou a TPU 420D trubkami. I tak je však Eddy SB neuvěřitelně lehký (…) a vyšlápnout si s ním můžete v podstatě kamkoliv.
Samovylévací packraft navíc usnadňuje opuštění lodi v případě jakéhokoliv problému, neboť není nutné se zabývat uvolněním špricdeku (žádnou špricdeku nemá…).
Základní vybavení packraftu
Packraft Eddy SB je vybaven vším, co budete k vyplutí potřebovat. Loď lze nicméně dále dovybavit a optimalizovat podle vašich preferencí (viz níže).
Loď je v základu vybavena nafukovacím sedátkem a nafukovací zádovou opěrkou.
Součástí lodi jsou také 4 poutka na přídi a 4 na zádi pro upnutí nákladu.
Loď je vybavena samovylévací (tedy “děravou”) podlahou. V podlaze lodi je 8 otvorů, díky nimž se voda z lodi vylévá, ale kterými též částečně vniká dovnitř. Je tedy potřeba počítat s tím, že vaše nohy budou neustále v mokru.
Pokud byste zatoužili po zavřené obdobné lodi, zvolte packraft Eddy.
Volitelná výbava
Packraft můžete dále dovybavit volitelným příslušenstvím (zaškrtněte při vkládání zboží do košíku).
Kolenní popruhy
Packraft je samozřejmě vybaven možností připnutí kolenních popruhů, s jejichž použitím dosáhnete precizní kontroly lodi a zvýšení její tuhosti.
Přídavná nafukovací podlaha
K packraftu Eddy lze přidat také nafukovací podlahu s integrovaným sedátkem. Přidáním podlahy vyztužíte hranu ve spodní části packraftu a zvýšíte tuhost lodi.
EVA opěrka
Variabilně lze použít také kajakářskou polohovatelnou opěrku EVA.
Pro koho je Eddy SB? Eddy SB je packraft pro všechny, kteří chtějí precizně ovladatelnou samovylévací loď na divokou vodu a současně se nechtějí tahat s pevnou lodí, nebo pro pevnou loď nemají doma prostor.
Ideální je také pro všechny, kteří mají obavy ze špricdeky a preferují možnost rychlého opuštění lodi v případě jejího převrácení.
Pro koho Eddy SB není? Díky svému kajakovému střihu a určení primárně na těžší divokou vodu, je Eddy SB méně stabilní než ostatní packrafty z naší nabídky. Eddy SB tedy není pro naprosté začátečníky. Díky své méně robustní konstrukci se nehodí ani pro přepravování velkých nákladů a na klidné vodě není díky otvorům ve dně lodi nejrychlejší.
A co říkáme my? Pohoda, teplíčko, teče to? Bereme “esbéčko” a jdeme na věc.
STAY WILD, BE FREE!
#staywildbefree #eddysb
Packraft vybírejte především podle toho, co s ním hodláte v převážné míře provádět. Stejně jako třeba u kola, packraft, který by byl skvělý na vše, neexistuje. Se speciálkami na divokou vodu se vám bude špatně převážet velký náklad a naopak s lodí určenou k rybaření nemůžete skákat vodopády.
Dále zvažte, zda se do lodi bez problému vejdete – pokud by vám měla být malá, sáhněte po vetší variantě.
A úplně nakonec řešte maličkosti. Zda potřebujete špricdeku, zda využijete kolenní popruhy, skeg apod.
Dovnitř lodi pak můžete uskladnit, co se do ní vejde. Ideální je samozřejmě do lodi uskladnit věci, které potřebujete jednou za čas, neboť při každém otevření TIZIP se loď samozřejmě vyfoukne. Klasicky do lodi přijdou stany, spacáky, karimatky, zásoby jídla na další dny apod.
Naše packrafty s vybavené TIZIP systémem disponují uvnitř navíc sponou, ke které je možné náklad připnout – doporučujeme použít naše drybagy opatřené protikusem spony.
Ne vše má ale jen výhody. O TIZIP je nutné se starat, a to v podstatě neustále. Je potřeba ho čistit a lubrikovat nejen po každém použití, ale ideálně rovněž během vícedenních výletů a expedic. Každá nečistota v packraftu totiž znamená snížení jeho funkčnosti, a tedy pravděpodobně únik vzduchu z lodi. A to samozřejmě nechcete.
Náklad uvnitř lodi samozřejmě také mění její charakteristiku a manévrovatelnost. V případě divoké vody obecně platí, že malý náklad uvnitř lodi (cca do 15 kg) vždy zlepší její chování. S větším nákladem snížíte rychlost reakce lodi na váš manévr, ale na druhou stranu z lodi vyrobíte tank, který si lépe poradí třeba s větším proudem vody, který nutně nevyžaduje rychlé kličkování apod.
To vše je tedy nutné při výběru packraftu zvážit.
My osobně z důvodu přirozené lenosti sáhneme po packraftu s TIZIP pouze v případě vícedenních expedic, kdy potřebujeme převézt více nákladu, než se vejde na loď. Pak se o packraft nemusíme v podstatě vůbec starat, což našim povahám samozřejmě vyhovuje 😊.
Vydrží opravdu hodně. Mnohem více, než by se při prvním pohledu mohlo zdát.
Nicméně mějte vždy na paměti, že packraft je zkonstruován tak, aby bylo možné co nejvíce využít jeho podstatu. Tou je loď, která je lehoučká, snadno sbalitelná do batohu, parádně skladovatelná doma. Prostě loď, se kterou můžete kamkoliv.
Z toho důvodu je packraft méně robustní než třeba jiná nafukovací plavidla, která ale váží násobně více a po sbalení vydají na samostatnou sedmdesátilitrovou krosnu. Logicky by tedy měl vydržet méně, resp. jeho případné proražení by mělo být snadnější.
Pravda to je. Packraft vydrží při stejném nárazu určitě méně než klasický raft. Ale i tak ho prorazíte jen opravdu nešťastnou náhodou. Musí jít o nějaký opravdu nepříjemný střet s ostrým kamenem, nebo třeba kusem kovu zapomenutým někde na jezu. Při troše nešikovnosti ho můžete při přenášení propíchnout třeba o větev, nebo při krájení buřtů čepelí nože.
Pokud se vám podaří prorazit podlahu, nic se neděje. Do lodi vám jen zespoda poteče krapet vody, která se bude stejným otvorem vylévat. Při nejbližší zastávce stačí přelepit třeba Gorila páskou a je to.
Pokud propíchnete válec, začne vám samozřejmě ucházet vzduch z lodi. Ve většině případů jde o pomalý únik, který vyřešíte provizorní záplatou a doma pak v klidu opravíte navždy.
Jen při opravdu velké smůle uděláte do lodi díru, díky které se packraft vypustí téměř okamžitě. To se nám nikdy nestalo, a to se s našimi loděmi opravdu nepářeme. Nicméně v takovém případě je nutné počítat s tím, že velká díra se rovná okamžitému plavání. Proto na packrafty vyrážejte vybaveni vždy tak, abyste se s případnou koupelí dokázali vypořádat. Plovací vesta, náhradní oblečení a případně helma je základ, bez kterého na vodu nikdy nevyrážíme. I velkou díru je pak bez problému možné opravit – neznamená konec plavidla.
Jednoduchá otázka se složitou odpovědí.
Packraft uveze opravdu hodně. Nicméně je nutné rozlišit, co packraft uveze, aniž by se potopil, a kolik uveze, aby bylo možné ho použít k jeho určenému účelu (přejezd jezera versus divoká voda obtížnosti WW IV).
Obecně platí, že packraft uveze tolik osob, pro které je určen, plus náklad odpovídající třeba plnému batohu, který jste schopen na expedici unést.
Packraft zvládne uvézt i více, ale pak je nutné počítat s tím, že se nebude ve vodě chovat tak, jak byste si představovali. Např. s opravdu přetíženým packraftem Eddy přeplujete jezero, ale určitě se s ním nepouštějte na obtížnou divokou vodu.
Chování konkrétní lodi s konkrétním nákladem doporučujeme vždy vyzkoušet v optimálních podmínkách. Před expedicí naložte loď plánovaným nákladem přesně tak, jak máte později v plánu, a vyzkoušejte v klidu u břehu třeba na rybníku. Pokud budete mít s nákladem problém udržet balanc na kačáku za domem, je velká pravděpodobnost, že na Stvořidlech to nebude lepší. O Čerťácích nemluvě😊. Každá loď se s různým typem a vahou nákladu a způsobem jeho naložení (příď / záď / uvnitř lodi) bude chovat jinak. Dejte všemu čas a nalezněte způsob, který bude vyhovovat právě vám.
Nijak zvlášť. Kromě lodí, vybavených systém TIZIP, kde je naopak péče o zip zásadní, to s péčí o packraft nemusíte přehánět.
Během akce packraft nevyžaduje v podstatě žádnou pozornost. Po nafouknutí packraft vždy natemperujte (položte na chvíli do vody, která bude zpravidla studenější než vzduch – z toho důvodu se objem vzduchu v lodi zmenší a loď změkne) a následně znovu dofoukněte.
Během zastávek nenechávejte packraft nafouknutý na slunci. Přímé slunce a horko dokáže opravdu znatelně zvětšit tlak vzduchu v lodi a může dojít k poškození švů, zipu apod. Ideální je loď pro jistotu při pauzách v horkých dnech ufouknout.
Vždy po akci opláchněte packraft od nečistot a písku a nechte vyschnout. Pak ho libovolně smotejte a hoďte někam do skříně nebo pod postel mimo dosah slunečních paprsků. Toť vše.
Umíme vše. Téměř jakoukoliv barvu na přání. Delší, kratší, širší i tenčí loď. Více poutek, méně poutek. Stačí říct. Napište nám a nějak to vymyslíme.
Dodací doba packraftu upraveného na zakázku je cca 1 měsíc.
Hmotnost | 6,3 kg |
---|---|
Rozměry | 50 × 50 × 50 cm |
EVA opěrka | ANO, NE |
Kolenní popruhy | Ano, Ne |
Opěrka nohou | ANO, NE |
Přídavná nafukovací podlaha | ANO, NE |
Barva | Červeno-žlutá |
Materiál podlahy | TPU 840D |
Materiál trubek | TPU 420D |
Podlaha | Samovylévací |
Průměr trubek | 25 cm |
Skeg | Ne |
Špricdeka | Není |
Vnější délka | 255 cm |
Vnější šířka | 88 cm |
Vnitřní délka | 118 cm |
Hmotnost samotné lodi | 3300 g |
Hmotnost základního setupu | 3655 g |
Napsali jsme o packraftu Ultima Eddy SB
Ráno jsem se vzbudil, počasí vypadalo parádně, na záda přišel bágl, pár věcí a packraft Ultima eddy SB. Samovylévací loď, to nejlehčí, s čím můžu vyrazit. Za půl hodinky už vyskakuji na tajném nástupní místě v Plečovicích. Stačí tu seběhnout louku a už jste u řeky. Za dvě hodinky vyskakuji […]
Selfbailer Eddy SB jsme testovali v únoru v nezvyklých podmínkách. Finsko hlásilo nejtvrdší zimu za posledních 10 let a parádní podmínky na moři mezi Turku a Alandami. Protože je led naším velkým koníčkem vyrazili jsme.