Nafouknutí packraftu je otázka pár minut. Použít můžete nafukovací vak nebo třeba kapesní pumpičku. Jak na to?
Ventil
Před nafouknutím packraftu je třeba sestavit ventil, který je v balení samostatně a sestává z jednocestného ventilu, dvoucestného ventilu, těsnění a kroužku.
Nejprve nasaďte těsnění na ventil. Poté nasaďte kroužek přes těsnění. Nakonec zavřete oba ventily.
Péče o ventil
- Udržujte ventil čistý.
- Vždy se ujistěte, že v závitu není např. písek nebo jiné nečistoty.
- Ujistěte se, že ve ventilu je pevně zasazené těsnění.
- Abyste předešli ztrátě jednotlivých částí ventilu, vždy se ujistěte, že O-kroužky spodní části ventilu i víčka jsou na správných místech. (OBR)
Nafouknutí pomocí nafukovacího vaku
- Odšroubujte hlavní tělo ventilu a do otvoru našroubujte závit nafukovacího vaku.
- Otevřete vak a nechte ho napustit vzduchem. Ve venkovním prostředí pomůže slabý vítr, díky kterému se do vaku dostane vzduchu více, nicméně není nutností. Do vaku se vzduch dostane jeho pouhým otevření, pouze v menším množstvím.
- Vak uzavřete rolováním a postupným stlačením vaku vtlačte vzduch do trupu lodi. Celý proces opakujte, dokud nebude packraft nafouknutý cca z 80 % (zhruba 10 opakování podle typu a velikosti packraftu).
- Odšroubujte vak a rychle zavřete dvoucestný ventil.
Samotný vak k nafouknutí packraftu nestačí, neboť není schopen vyvinout dostatečný tlak. Finální dofouknutí lodi je třeba vždy provést ústy nebo manuální pumpičkou.
- Odšroubujte vrchní víčko dvoucestného ventilu a packraft dofoukněte.
- Vrchní část ventilu je jednocestná, a tedy zabraňuje zpětnému úniku vzduchu z lodi.
Maximální doporučený tlak je 0,08 BAR / 1,2 PSI. Zjednodušeně řečeno, trup lodi musí být po nafouknutí dostatečně pevný.
Před použitím lodi doporučujeme packraft nejprve temperovat. Položte jej na pár minut na vodu, čímž dojde zpravidla k ochlazení vzduchu v packraftu, a tedy ke zmenšení jeho objemu a tlaku. Následně loď dofoukněte tak, aby se tlak v lodi stabilizoval.
Nafouknutí pomocí elektronické pumpičky
Pro nafouknutí lodi elektronickou pumpičkou odšroubujte celý ventil. Do ventilu vsuňte příslušný ventilek pumpičky a loď nafoukněte. Po odstranění pumpičky je nutné rychle našroubovat ventil zpět a počítat s únikem vzduchu z ventilu. Nafukovat můžete také pouze odstraněním vrchního víčka ventilu. V tom případě se lo´d nafoukne pomaleji a s větším výdajem energie pumpičky, ale po odstranění pumpičky ventil neuniká.
I v tomto případě bude nutné provést finální dofouknutí packraftu ústy nebo ruční pumpičkou (viz výše).
Ideální “nafukovací” setup do terénu
Do terénu jsme si zvykli vyrážet s malou kapesní elektronickou pumpičkou Max Pump 2 Pro. Packraft nafoukne za pár minut za zlomek kapacity baterie. Poslouží tedy i další den, nebo ji můžete večer použít jako světélko nebo nabíječku. Pokud úplně nehoníte gramy, nebo třeba plánujete využívat auto, může se hodit i výkonnější pumpička MAX Boat Pump. Ta zvládne tlak až 1,7 PSI.
Pro finální dofouknutí bereme s sebou ještě malou ruční pumpičku, pokud tedy nehoníme gramy. Pokud ano, vystačíme si v pohodě s vlastním dechem. Pomocí ruční pumpičky můžete díky její delší hadici dofouknout pohodlně packraft také během plavby bez nutnosti vysedání z lodi.
Vždy však bereme s sebou nafukovací vak. Nikdy nevíte, kdy vás může elektronika zradit – vzduch chycený do vaku je prostě jistota.
Další články z našeho blogu
Praktické rady a odborné návody pro každého nadšence do pacraftů
S dětmi dostává packrafting další parádní rozměr. Ať už se vydáte na dobrodružství na klidné vodě, nebo na nějakou tu řeku, vždy to stojí za to. Děcka mají problém v packraftu s tím, že přes širší trubky kajakářským pádlem špatně dosáhnou do vody. Pokud se učí pádlovat třeba na klidné […]
Konečně jsme naskladnili také bow bagy a dry bagy Ultima určené přímo pro naše packrafty. Bow bag je vlastně nepromokavý dry bag uzavíratelná na vodě nepropustný zip. Je určen přímo pro příď našich packraftů, kam ho upnete pomocí 4 pásek, které propojíte se čtyřmi oky na přidí packraftu. Dry bag […]
Jaro je tu a s ním i naše packrafty. Prozatím máme skladem všechny naše modely v testovací verzi (tedy lehce jeté). Ty si můžete půjčit ke svezení a otestování. Skladové zásoby očekáváme již velmi brzy – v našich přístavech by měly zakotvit koncem března. A pak… pak to celé vypukne. […]